Latin (Sciences)


  • Fortesque in Latin


  • button

    Prudentius, Pychomachia

    • •   ... et fors innocuo tinxisset sanguine ferrum,
    •   ni Ratio armipotens, gentis Leuitidis una
    •   semper fida comes, clipeum obiectasset et atrae
    •   hostis ab incursu claros texisset alumnos.
    •   stant tuti Rationis ope, stant turbine ab omni
    •   inmunes fortesque animi; uix in cute summa
    •   praestringens paucos tenui de uulnere laedit
    •   cuspis Auaritiae. stupuit Luis inproba castis
    •   heroum iugulis longe sua tela repelli;
    •   ingemit et dictis ardens furialibus infit:
    • ...



    oannis Barclaii Argenis. Liber IV.
    Capitulum I


    Csusco1

    ... Cerne agedum quam parva tuam discrimina vitam
    A cupidis prohibent undis. Non arma ferocem,
    Non vis ulla iuvat. Timidos fortesque severa
    Torquet hiems. Totus fati, totusque deorum es.
    Mox ubi disparibus pendebit puppis in undis
    Alternas subitura vices, & hiantia late
    Aequora terrifico pandent sua viscera fundo,
    Quam posces miserandus opem? Quae Numina primum
    Mens insueta petet, tunc vani prodiga voti?
    Non falles Superos, nec te timor ille piabit.
    Obruet unda preces sonitu, vindexque per auras
    Ventus aget. Notae tangunt pia sidera voces.







     

     

     

    M. TVLLII CICERONIS
    IN L. CALPVRNIVM PISONEM ORATIO


    cicero

    ...
    XVIII O di immortales! tune etiam atque adeo vos, geminae voragines scopulique rei publicae, vos meam fortunam deprimitis, vestram extollitis, cum de me ea senatus consulta absente facta sint, eae contiones habitae, is motus fuerit municipiorum et coloniarum omnium, ea decreta publicanorum, ea conlegiorum, ea denique generum ordinumque omnium quae non modo ego optare numquam auderem sed cogitare non possem, vos autem sempiternas foedissimae turpitudinis notas subieritis? An ego, si te et Gabinium cruci suffixos viderem, maiore adficerer laetitia ex corporis vestri laceratione quam adficior ex famae? Nullum est supplicium putandum quo adfici casu aliquo etiam boni viri fortesque possunt. Atque hoc quidem etiam isti tui dicunt voluptarii Graeci: quos utinam ita audires ut erant audiendi; numquam te in tot flagitia ingurgitasses. Verum audis in praesepibus, audis in stupris, audis in cibo et vino. Sed dicunt isti ipsi qui mala dolore, bona voluptate definiunt, sapientem, etiam si in Phalaridis tauro inclusus succensis ignibus torreatur, dicturum tamen suave illud esse seque ne tantulum quidem commoveri. Tantam virtutis vim esse voluerunt ut non posset esse umquam vir bonus non beatus. Quae est igitur poena, quod supplicium? Id mea sententia quod accidere nemini potest nisi nocenti, suscepta fraus, impedita et oppressa mens, bonorum odium, nota inusta senatus, amissio dignitatis.
    ...




    M. ANNAEI LVCANI BELLI CIVILIS LIBER NONVS

    gmu2




    ..
    dissiluit stringens uterum membrana, fluuntque uiscera; nec, quantus toto de corpore debet, effluit in terras, saeuum sed membra uenenum                  775 decoquit, in minimum mors contrahit omnia uirus. quidquid homo est, aperit pestis natura profana:                   779 uincula neruorum et laterum textura cauumque                  777 pectus et abstrusum fibris uitalibus omne morte patet. manant umeri fortesque lacerti,                  780 colla caputque fluunt: calido non ocius Austro nix resoluta cadit nec solem cera sequetur. parua loquor, corpus sanie stillasse perustum: hoc et flamma potest; sed quis rogus abstulit ossa? haec quoque discedunt, putrisque secuta medullas                  785 nulla manere sinunt rapidi uestigia fati.
    ...




    STATIVS: THEBAID VI

    ...
    tertius Hippomedon ualida ad certamina tardos molitur gressus; namque illum corde sub alto                705 et casus Phlegyae monet et fortuna Menesthei. erigit adsuetum dextrae gestamen, et alte sustentans rigidumque latus fortesque lacertos consulit ac uasto contorquet turbine, et ipse prosequitur. fugit horrendo per inania saltu                710 iamque procul meminit dextrae seruatque tenorem discus, nec dubia iunctaue Menesthea uictum transabiit meta: longe super aemula signa consedit uiridesque umeros et opaca theatri culmina ceu latae tremefecit mole ruinae:                715 quale uaporifera saxum Polyphemus ab Aetna lucis egente manu tamen in uestigia puppis auditae iuxtaque inimicum exegit Vlixen.
    ...

    CASPAR BARLAEUS
    POEMATA, PARS I, p. 275-35
    Dutch

    ...
    At vos belligerae, quibus inter tela globosque Contigit oppetere, & pulchra succumbere morte, Ite, decus terrarum, animae; camposque tenete Elysios placidasque domos habitate piorum. (185) Illic & Decios inter, fortesque Camillos Tercentum immixti Fabiis errate, creberque Manibus occurset Paulus. conjungite dextras Miltiadi, & coram magni Philopaemenis ora Et Nicias spectate, & quotquot Roma cadentes (190) Vidit, & assertae civili sanguine Thebae.
    ...



     


     

    AD SIGISMUNDUM DEPRECATIO

    11_01gpop

    ...
    Marte satos alii fratres regesque superbos
    Cantent, gesta ducum multaque bella virum,
    Ter centum Fabios, Catulos fortesque Camillos,
    Africa sive quibus nomen in orbe dedit,
    Aut Marios, Decios, Curios geminosve Catones,
    Marcellum, Sullam Fabriciumque gravem,
    Pompeiosque duos vel Caesaris ardua gesta,
    Quosve dedit claros Punica terra duces,
    Aut fortem iuvenem, deceptam cernere cuius
    Porsena non potuit mitis in igne manum,
    Seu celebrent illum, cui post sua terga revulsus
    Pons erat, Etruscis cognitus ense viris!
    Te solum, rex magne, canam, Sigismunde, tuosque,
    Dent modo textrices stamina longa deae.
    ...

    THE CLASSICS PAGE
    at Ad Fontes Academy

    pillars

    ET IN ARANEA EGO . . .


    M. TVLLI CICERONIS IN L. CALPVRNIVM PISONEM ORATIO


     
    ...
    XVIII] O di immortales! tune etiam atque adeo vos, geminae voragines scopulique rei publicae, vos meam fortunam deprimitis, vestram extollitis, cum de me ea senatus consulta absente facta sint, eae contiones habitae, is motus fuerit municipiorum et coloniarum omnium, ea decreta publicanorum, ea conlegiorum, ea denique generum ordinumque omnium quae non modo ego optare numquam auderem sed cogitare non possem, vos autem sempiternas foedissimae turpitudinis notas subieritis? An ego, si te et Gabinium cruci suffixos viderem, maiore adficerer laetitia ex corporis vestri laceratione quam adficior ex famae? Nullum est supplicium putandum quo adfici casu aliquo etiam boni viri fortesque possunt. Atque hoc quidem etiam isti tui dicunt voluptarii Graeci: quos utinam ita audires ut erant audiendi; numquam te in tot flagitia ingurgitasses. Verum audis in praesepibus, audis in stupris, audis in cibo et vino. Sed dicunt isti ipsi qui mala dolore, bona voluptate definiunt, sapientem, etiam si in Phalaridis tauro inclusus succensis ignibus torreatur, dicturum tamen suave illud esse seque ne tantulum quidem commoveri. Tantam virtutis vim esse voluerunt ut non posset esse umquam vir bonus non beatus. Quae est igitur poena, quod supplicium? Id mea sententia quod accidere nemini potest nisi nocenti, suscepta fraus, impedita et oppressa mens, bonorum odium, nota inusta senatus, amissio dignitatis.
    ...

    Augustinus, De civitate dei X

    ...
    [XXVIII] Mittis ergo homines in errorem certissimum, neque hoc tantum malum te pudet, cum uirtutis et sapientiae profitearis amatorem; quam si uere ac fideliter amasses, Christum Dei uirtutem et Dei sapientiam cognouisses nec ab eius saluberrima humilitate tumore inflatus uanae scientiae resiluisses. Confiteris tamen etiam spiritalem animam sine theurgicis artibus et sine teletis, quibus frustra discendis elaborasti, posse continentiae uirtute purgari. Aliquando etiam dicis, quod teletae non post mortem eleuant animam, ut iam nec eidem ipsi, quam spiritalem uocas, aliquid post huius uitae finem prodesse uideantur; et tamen uersas haec multis modis et repetis, ad nihil aliud, quantum existimo, nisi ut talium quoque rerum quasi peritus appareas et placeas inlicitarum artium curiosis,uel ad eas facias ipse curiosos. Sed bene, quod metuendam dicis hanc artem uel legum periculis uel ipsius actionis. Atque utinam hoc saltem abs te miseri audiant et inde, ne illic absorbeantur, abscedant aut eo penitus non accedant. Ignorantiam certe et propter eam multa uitia per nullas teletas purgari dicis, sed per solum *patriko\n *nou=n, id est paternam mentem siue intellectum, qui paternae est conscius uoluntatis. Hunc autem Christum esse non credis; contemnis enim eum propter corpus ex femina acceptum et propter crucis opprobrium, excelsam uidelicet sapientiam spretis atque abiectis infimis idoneus de superioribus carpere. At ille implet, quod prophetae sancti de illo ueraciter praedixerunt: Perdam sapientiam sapientium et prudentiam prudentium reprobabo. Non enim suam in eis perdit et reprobat, quam ipse donauit, sed quam sibi arrogant, qui non habent ipsius. Vnde commemorato isto prophetico testimonio sequitur et dicit apostolus: Vbi sapiens? ubi scriba? ubi conquisitor huius saeculi? Nonne stultam fecit Deus sapientiam huius mundi? Nam quoniam in Dei sapientia non cognouit mundus per sapientiam Deum, placuit Deo per stultitiam praedicationis saluos facere credentes. Quoniam quidem Iudaei signa petunt et Graeci sapientiam quaerunt; nos autem, inquit, praedicamus Christum crucifixum, Iudaeis quidem scandalum, gentibus autem stultitiam, ipsis uero uocatis Iudaeis et Graecis Christum Dei uirtutem et Dei sapientiam; quoniam stultum Dei sapientius est hominibus, et infirmum Dei fortius est hominibus. Hoc quasi stultum et infirmum tamquam sua uirtute sapientes fortesque contemnunt. Sed haec est gratia, quae sanat infirmos, non superbe iactantes falsam beatitudinem suam, sed humiliter potius ueram miseriam confitentes.
    ...


    Retiarius: Commentarii Periodici Latini
    nav_earth_on

    ...
    Edite Sardois infelix rector habenis.
    Cerne agedum quam parva tuam discrimina vitam
    A cupidis prohibent undis. Non arma ferocem,
    Non vis ulla iuvat. Timidos fortesque severa
    Torquet hiems. Totus fati, totusque deorum es.
    ...



     

    virgil-org
    larger-cambridge-companion

    Espace